Sommar :-)

Tillbaka på jobbet och det känns som om man aldrig varit därifrån. Skönt på ett sätt.

Igår jobbade jag bara några timmar på kvällen, och jag hade precis hela dagen på mig att hitta på vad jag ville. Samma sak idag. Fast jag vet inte vad jag ska hitta på. Igår var Alvin och jag till återvinningsstationen med mängder av saker, och sedan pantade vi burkar. Sådant hinner jag aldrig annars. Sedan var vi ute hos pappa & mamma, och idag åker vi nog också dit en stund. Jag hoppas att Björn kan ta en av killarna, de hetsar varandra hela tiden så det känns ganska skönt att sära på dom några timmar.

Jag och barnen här käkar frulle vid tv´n nu. Vindruvor, yoghurt, macka och äppelbitar. Jag åt ett torrt elände till macka med kyckling på. Jag hatar fröiga mackor, eller ja, jag gillar inte mjukt bröd alls och speciellt inte de med massa hårda fröer. Möjligen limpa med stekt ägg, men det är ju inte så supernyttigt direkt så det äter jag aldrig.

Nu när jag är tillbaka till verkligheten efter semestern ska jag försöka motionera lite mer, kosten kan jag inte göra så mycket åt. Äter redan ganska bra, och har ingen önskan att äta så himla tråkigt som jag gjorde för två år sedan när jag gick ner så mycket. Det var skittråkigt, för jag fick vara supernoga. Kokade nästan all mat istället för att steka, och höll grymt hårt på att aldrig äta socker och fika mm, förutom en halv dag i veckan (oftast fredagseftermiddagran). Och visst, det var skitkul att faktiskt väga ganska lite. Kul att köpa kläder. Men inte värt den uppoffringen. Jag vill ha ett mellanting.  

Anledningen till att jag gått upp igen är ju att jag inte rör mig något alls i princip, jag hinner aldrig med någon medveten motion. Cykel till och från jobbet samt annan vardagsmotion är ju liksom givet, men det räcker inte. Så jag måste börja göra något. Simma kanske, perfekt när jag har delade turer och dessutom är barnfri mellan arbetspassen.

Mamma, pappa, jag, David och Louise har en vikttävling, sådat gillar jag, det motiverar massor att röra på sig. Vi har tagit vår startvikt (jag tror att jag startar på 80 kilo för någon vecka sedan) sedan ska vi ha målgång 6 månader senare. Och 31 augusti har vi delinvägning. Den som gått ner minst i december får bjuda alla andra på mat. Hehe. Spännande! Vi har startat upp sådant tävlingar två gånger tidigare. En stor lapp med allas vikter och datum finns i ett skåp ute hos P&M. Det var ingen rolig läsning, haha. Alla hade gått upp sedan vi försökte senast. Och jag hade gått upp mest. Huvva. Så den där tabellen är liksom åt fel håll. Fast Louise var duktig, hon hade bara gått upp tre kilo. Och jag elva, tror jag.

Jag tänker inte avslöja alla andra vikter här, men jag kan ju avslöja hur mycker alla lyckas gå ner sedan i augusti.

Nu ska jag väck Mr Munter inne i sovrummet. klockan är halv tio och han ligger än. Jösses, hela dagen hinner ju gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0