Nytt från H&M.

God morgon vänner :-)

Åter igen sitter jag här och frukosterar innan jobbet. Jag insåg att jag gick upp ungefär 40 minuter för tidigt, det tar noll tid för mig att bli klar på morgonen när barnen inte ska till dagis. Sminka mig gör jag faktiskt inte på sommaren, och kläder plockar jag fram dagen innan. Så, att gå upp och äta något till frulle går liksom på tio minuter. Men det passade ju bra med några minuter över, då hinner jag blogga lite.

Idag kommer Sabina och hennes barn över hit och ska fira Alviiino. Så jag bakade en rabarber/äppekaka när jag kom hem igår. Passar som fika med lite vanilöjsås till.

Sedan trasslade jag med mitt öra som jag fått en propp i. Det var så lätt med Juto som jag alltid ringde till, jag fick alltid komma samma dag och få det bortspolat. Gamla Vårdcentralen här i Flen befattade sig inte med sådant. (Maria Juto dog för inte så länge sedan och mottagningen finns således inte kvar). Nu ringde jag vårdcentralen Centrum, och få besked om att jag ska använda revaxör i två dagar innan jag får komma. Åhhh, jag hatar att inte höra något. Två dagar, undrar om de vet hur svårt det är att jobba när man inte hört ett dugg på enda sidan? Jag blir galen. Nu har jag kört med det där äckliga revaxör (bara lukten av det får mig att bli spyfärdig) och så försvann proppen under gårdagen. Men kom tillbaka under kvällen. Suuuuuck. Nu är det (tillfälligt?) borta igen efter en natt med revaxör i, men jag känner att jag ändå inte hör 100%.

Jaja, dagen i-landsproblem kanske. Men ibland måste jag få gnälla lite.

Jag var ute på en bra promenad igår, medan Alvin var ute på sjön med pappa. Jag blev helt genomsvettig och det brukar jag inte bli, och när jag kom hem kände jag mig faktiskt ganska trött i benen. Men jag gav mig sjutton på att jag inte skulle sacka ner något i tempo även om jag blev trött, så det var väl därför. Kul med Spotify i mobilen, har en bra lista med snabba promenadlåter. (Björn den sabotören brukar stoppa in alla möjliga konstiga låter i mina spellistor här hemma. Kul att mitt i en svettig promenad helt plötsligt lyssna på dansband eller någon annan konstig musik han lagt till bara för att jävlas).

Igår beställlde jag (alldeles) för mycket kläder från H&M. Men har ni sett höstkatalogen? My god, så mycket fint! Jag beställde ganska mycket, och allt i en storlek mindre än jag har nu. Det får bli min inspiration, att om jag går ner en sju-åtta kilon till hösten så har jag en massa fina kläder som väntar. Åh, jag har ju rätt mycket fint redan innan, som liksom är för smått nu. Förstår. Men det är extra kul med nytt. Säger en ann schopaholic. (Fast så illa är det inte, inte riktigt i alla fall, haha)

Jag brukar alltid dra på mina beställningar in i det längsta, sedan finns aldrig det jag vill ha kvar och så beställer jag annat skit istället. Nu fanns allt, men en del kommer i augusti och det gör ju inte så mycket, det ska ju inte användas förrän senare. (såg att collaget blev lite slarvigt gjort, få skylla på stress. Om en kvart ska jag vara på jobbet så det är bast att svaluta det här nu). Bye, bye vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0