Marknad.

Ja, oj vad trevligt det var. Barnen var helt ofattbart snälla, inget bråk och ingen som rymde. Ingen vagn hade vi då Alvin börjar bli för stor för att åka. Barnen var lyckliga då de fick åka häst och vagn upp till marknaden och traktor tillbaka.

Elis köpte upp helaste förrådet av leksakstraktorer och dinosaurer. Alvin köpte en dockvagn. En likadan som jag backade över i höstas. Elis satt på sin filt och var nöjd och lekte med det han hade köpt, och Alvin gick som en hund efter mig med sin lilla vagn. Trots att jag tittade på tråkiga saker som tyger och porslin.

Sedan hittade jag ett vitrinskåp, jag har länge sagt att jag vill köpa ett nytt från MIO. Jag är så trött på vårad helglasade med sprucket glas. Men de är så dyra, fast otroligt fina. Sedan stod det ett vanligt furuskåp bland möblerna, jag bjöd 150 spänn och fick skåpet för det. Nu har jag lite sommarprojekt framför mig, skåpet ska målas, skivan ovanpå ska slipas och sedan ska beslagen bytas. Bänkskivan kommer bli mörklaserad i samma färg som köksbordet, och själva skåpet vitmålat. Så glad jag var efter de fynden!

Nu är det dags fär lite Alvinmys, han är morgonmysig och vill sitta hos mig. Bäst att ta chansen att få kramas lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0