Mäns tankar.

Jag har lärt mig att jag och Björn tycker mycket olika om saker. Speciellt viktiga saker. Eller ja, andra saker också.

Som att städa innan man får besök. Björn är fenomenal på att städa källaren om han vet att vi ska få gäster. Som att någon skulle titta där? Eller så tycker han att det aldrig varit mer viktigt att plocka ut hela kylskåpet än just timmarna innan någon ska komma. För att inte tala om att dra ut spisen och torka bakom den. Det måste man göra innan man får gäster.

I morgon kommer det folk då Alvin fyller tre år. Gissa var Björn städar? Joo, bakom BODEN. Så ni som dyker upp i morgon, glöm för gud skull inte att gå in bakom boden och beröm hur väldigt väl tegelstenarna och brädhögarna är staplade. Och hur himla välkrattat det är. För det är just det Björn håller på med nu.


Kommentarer
Postat av: Sara

Måste nästan ta en promenix för bi ert hus nån gång och kolla in bakom boden. Skämmes, den familj som har det stökigt i bodar! ;) Nåja, Hannu gjorde samma sak när jag stod höggravid och med allt tätare värkar, färdig att åka till förlossningen. Karln börjar plocka ur diskmaskinen och städa diskbänken eftersom min mamma kom för att barnvakta Viran. Kl 5 på morgonen! Just då tyckte jag att det kändes aningen onödigt... ;)

2010-07-15 @ 22:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0