Mamma monster.

Idag var jag elak mot Alvinkraken. Han har fått något vasst i hålfoten, vi såg det i Mariefred igår. En stenhård böld med var och blod i. Satte på ett skavsårsplåster över dagen, som även fick sitta över natten. Men nu på morgonen var det jättesvullet, och mycket vätska i och bölden var tre gånger så stor som igår. Alvin kunde inte ens stödja på foten. Så jag satt honom på diskbänken, han satt på knä så jag fick bästa vinkel mot fötterna. Och så fick han burkar med vatten att hälla och greja med.

Sedan klämde jag hårt om hela foten och tog snabbt som ögat en nål och stack sönder bölden med, och det vällde ut vätska. Sedan på med sprit och lite Xylocain och ett nytt skavsårsplåster. Egentligen skulle det väl behöva torka utan plåster, att stänga in något sådär och i den här värmen är ju som bäddat för infektioner. Men det får vi ta ikväll när han ska lägga sig, jag tror ändå chansen är större att han får in skräp och bakterier i det där om han går utan plåster. Eller vad tror ni alla mammor som läser?

Nu springer han i alla fall som vanligt, stödjer på foten och kan leka. Men det vassa sitter förmodligen kvar, jag ville inte pilla mer när han var så duktig och lät mig göra allt det andra. Men ska ska till BVC i morgon för treårskontroll, och då kanske man kan få någon att kika på det när vi väl är där.

Just nu är det en sådan här morgon som jag brukar minnas som speciell. Vet inte varför, men jag gillar när det är folk här. Pappa hjälper Björn med att mura, och jag servar med fika. Eller ska serva med fika tänke jag. Barnen leker som galna utanför, och himmel vad kvavt det är. Vid lunch idag ska vi till sommarstugan. Fast egentligen inte till vår, utan till min fasters, som ligger snett granne med vår tomt.

Nu är det dags att steka lite ägg till mackorna :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0