Kalas.

Idag fyller lillskrutten hela tre år. Den kraken kommer för alltid att vara min lille pojke, oavsett hur mycket han fyller. Det är så sällan han får odelad uppmärksamhet, Elis tar över så mycket om dom är tillsammans. Men idag är det bara hans dag, helt och hållet. Han pratar om sitt kalas, och alla ballonger vi ska sätta upp.

Tyvärr ska jag på begravning klockan elva. Det känns lite fel, jag vill inte åka ifrån på Alvins födelsedag. Men jag ska inte delta i någon minnesstund efteråt. Jag vill hinna hem och förbereda för folk som ska komma.

Vi har köpt en pool till Alvin. En lagom stor, som Björn ska pumpa upp och förhoppnigsvis hinna fylla (om det inte är bevattnigsförbud, men det har jag inte hört något om, inte i Flen i alla fall) när jag är borta. Sedan en pump, Alvin älskar att pumpa saker. Sist hade han pumpat alla däcken på morfars trädgårdstraktor, och det var efteråt punktering på alla fyra. Hehe.

Nu ska jag inte sitta här och slösurfa mer, jag ska plocka ur ett vitrinskåp för Björn tidsoptimisten ska medan jag är borta hinna pumpa och fylla poolen, dammsuga nedervåningen, åka till sitt jobb och hämta saker sam hämta ett tvådelat vitrinskåp hos mina föräldrar.

Så, vi höres lite senare vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0