Jobba, jobba.

Igen. Fast det har varit en skön helg, trots regnet. Och trots barnen. De har härjat något grymt, Elis var inne i någon slags supertrots. Bara jag vände ryggen till hittade han på något skit. Jag manglade mänder av lakarn och handdukar i källaren i går förmiddags, och skulle fortsätta igår kväll. Och bara jag satte på mangeln så var Elis med. Det är okey, förstås. Jag gillar att ha barnen med mig när jag pysslar. Men inte igår.

Efter två minuter försvann han ut i källaren. Stängde av huvudströmbrytaren (jag blev galen). Kastade ut innehållet i en byrå, och då då menar jag ALLT innehåll som ska användas till vintern: vantar, halsdukar, långkallingar som var sorterat och fint vikt. När vi åt en stund senare envisades han med att banka med kniven i tallriken tills jag blev arg. Då gick han från bordet och tog sina hörselskydd och drämde dom i golvet. När jag skulle torka upp på golvet efter barnens kvällsdusch hörde jag honom säga till Alvin "vi slår på mammas dator!". På två sekunder stor jag bredvid Elis som då hamrade i tangentbordet så hela datorn fick tuppjuck (blev jag galen på honom?). Det sista han gjorde var att hälla ut schampoo i toalettstolen medan jag bortade Alvins tänder.

Jag menar, vad är det med honom? En sådan sak, okey. Det tillhör vanligheterna och brukar inte få mig att balla ur. Men alla de där sakerna under tre timmar, jag var helt i kaos och Elis var väl om möjligt ännu sämre.

Nu ska jag åka till jobbet och vila upp mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0