Härliga semester.

Tänk sådan underbar semester jag haft! Och en hel vecka kvar. Sol nästan varenda dag.

Smolket i bägaren ska väl vara Alvin, som är gnälligare, pipigare och mer krävande än någonsin. Han tjuter "maaammmaaaaaa..." precis hela dagarna. Kan inte resa sig upp, kan inte hämta någon själv, kan inte och vill inte och ligger mest i en hög på golvet med ett ben rakt upp för att visa hur himla syyyynd det är om honom. Han är bortskämd, visst. Han lindar mig runnt sitt lillfinger, och jag går på det hela tiden. Och jag blir galen på det han håller på med. Björn är mer grym. Han ryter i år Alvin, hotar med all sköns konstiga staff och Alvin fogar sig och Björn slipper pip och gnäll. Men jag kan liksom inte köra ner en redan ledsen liten kille i källaren. Bara för att han piper. Det gör ont i hjärtat och jag tycker så synd om honom. Istället har jag en pipande, gnällande Alvin son snor runt fötterna så fort inget passar. Och det stör något makalöst. Jag kan inte bära honom hela förbaskade tiden, för det är ju det han vill. Han ska sitta i mitt knä så fort jag sitter eller bäras så fort jag går. Thats it. Och jag orkar inte det, och får då en Alvin som gnällgråter i en hög på golvet. Han kan ligga i timmar, tro mig, jag har försökt härda ut. Just nu är jag väldigt Alvintrött. Och dagen har sjutton inte mer än börjat.


Kommentarer
Postat av: stina

Hej Hanna! Ja du det är inte lätt när lillkillen är så...men han är väl 3 år nu? Då har han kommit in i en sån period som dom inte kan något och inte vill någe....tro mig. Haf har en som är lite i den fasen och har en som är 4 år som slår på döv örat när hon inte vill lyssna, det är inte lätt men det går. Du får vara stark. Om du står på dig så kommer han att trötta på gnälla och pipa när han inte får som han vill. Ger dig en styrke kram.

2010-07-10 @ 09:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0