Goder morgon.

Idag jobbar jag bara tre timmar mitt på dagen. Känns lite lyxigt. Vissa timmar kan jag själv styra över, men det ändes inte nödvändigt att styra om till ledig fredag när jag nu är ledig lör-sön också. Jag blev av med min förmiddag idag då jag gick in extra i måndags, men min eftermiddagstur ligger kvar.

Idag blev det mysbyxor, och det känn ganska skönt. Med svalade väder. Jag har grymt mycket jag måste göra inne, allt halkar efter när det är fint ute. Hela jäkla källaren är full av skit. I hela vår stora kökssoffa har jag förvarat ljus och tillbehör. Jag funderade på att sälja det på loppis om jag någon gång får tummen ur och ställer mig och säljer. Men det lutar åt att allt går till tippen istället. Jag orkar inte hålla på. Jag har så mycket billiga ljuslyktor och skit som jag ändå inte har uppe. Och de står i källaren, i lådor. Som jag bara burit ned men inte hunnit sortera.

Och i källaren står praktiskt nog en soptunna, bara att vräka ner i. Dessutom har jag ett litet rum fyllt av saker jag inte vet vad jag ska göa med. Men som egentligen borde upp på vinden. Barnkläder, barnstolar, babysitter, bärssele etc. Saker det kommer ta år innan jag behöver igen, men som jag ändå inte vill kasta. Och det rummet behöver jag vinterförvara alla uteblommor i, plus förvara alla saker som finns i datorrummet. För det rummet ska ju renoveras i vinter. Det hade varit praktiskt att kunna gå in i det, och använda hyllorna som faktiskt finns.

Tvättstugan är dessutom fylld med vinterkläder till barnen, som ska märkas, lagas, sorteras... Och sedan mormors lakarn och handdukar och sådant som ska manglas. Vem vill mangla i solsken? Men idag är det dåligt väder så jag har väl ingen ursäkt att slippa. Har ett virinskåp som ska sättas beslag på och några detaljer som ska målas, därför står det glas, koppas, tallrikar etc överallt förutom i skåpet. Björn ska "fixa några andra beslag som finns någonstans i källaren", och då kommer det aldrig hända något. Han har så mycket annat att småsaker jag vill ha hjälp med liksom aldrig blir av. 

Dessutom har Björn tre rum i källaren som är hans revir. Ett stort rum där vår frys står. Där förvarar han målarfärg och saker som han inte riktigt kan kasta. Sedan han han ett litet rum där det finns ännu mer målarfärg, fönsterramar, lådor med konstiga onämnbara saker etc. Och så han han ju hela pannrummet, med maskiner, slangar, sladdar och verktyg. Vi har så många rum och om bara saker kunde vara organiserade skulle vi ha mer plats. Nu är det bara saker överallt.

Ja, hela huset känns som ett halvt kaos och vi kommer liksom aldrig vidare. Och vår osämja består oftast i att den ena tycker att den andra sprider saker omkring sig. Och det gör vi ju, båda (mest han).

Åhh jag drömmer våta drömmas om IKEAS underbara förvaringsmöjligheter. Förvaring, förvaring, förvaring. Som är hur praktiskt som helst, bara det att vi lyckas alltid förvara fel saker där i. Saker som vi lika gärna kunde lägga upp på vinden, för det läggs in, glöms bort.

Jag tror vi har fel system här hemma.

Var ringer man om man vill ha de där riviga damerna från Rent Hus?


Kommentarer
Postat av: stina

Du kan ringa mig Hanna! Är färdig utbildad städtant nu....Hehehehe

2010-07-24 @ 08:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0