Filmkväll.

Alvin var så ledsen igår kväll. Pipig, mammig och väldigt sorgsen. Vaknade många, många gånger under kvällen och med darrande röst ville han att mamma skulle komma. Ingen kan låta så ynklig som Alvin, sötnöten. Det räcker nästan alltid med att jag lägger mig bredvid honom, han vill att jag sla ligga på hans arm så det gör jag alltid. Det ultimata myset tycker han. Sedan lägger han andra armen om min hals och så ligger vi där och jag får andnöd nästan omgående, och ont i nacken då jag inte kan lägga hela min huvudtyngt på hans lilla bräckliga arm.

Men under kvällen fick vi göra så väldigt många gånger. Sedan kom han in till oss vid tolv, han skakade så han knappt kunde gå och så sa han att han hade ont i huvudet. Man såg direkt att han hade feber. Och knappt något Alvedon fanns kvar. Jag ringde Björn i torsdags när jag slutade jobbet, när Elis hade feber. Och frågade om det fanns Alvedon kvar "så det räcker". Det fanns en dos kvar, så ja. Det var väl inte helt fel svarat av honom. Men jag hade ju gärna sett att det fanns ännu mer Alvedon kvar än en dos. Så, Alvin fick en halv dos, kräktes upp det och fick den andra halvan som han kräktes upp också. Sedan var det slut på Alvedon.

Alvin var så gullig innan han kräktes, jag bäddade med lite extraskydd i sängen ifall han skulle kräkas. Men han sa att han inte ville kräkas i sängen, han skulle kräkas i "toletten". Och han ville nog gå direkt dit. Och väl framme ställer han sig böjd över toaletten med händerna på toalettringen och sedan börjar han kräkas som på beställning. Han gör nästan alltid så, håller sig och kräks i toaletten sedan. På dagis hade han bannat ett annat barn, som råkade kräkas på en matta. "Man ska faktiskt kräkas i toletten!" Han var väldigt upprörd över att andra barn visst fick kräkas hur som helst.

Så vi får se hur dagen blir. Förmodligen åker jag och Alvin någonstans, kanske till P&M, men utan Elis. Alvin behöver nog ta det lite lungt, och med Elis närvarande blir det absolut inte lugnt. Just nu dansar barnen nakna, och det kommer fortsätta i det tempot om Elis finns i närheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0