Bild.

Jag kan ju inte skryta med att jag lägger in speciellt många bilder här, men idag gör jag ett trendbryt och bjussar på tre stycken.



Emil tog en sväng med tratorn, samt med familjen var här och grillade igår kväll. Plus nymålade soffan och bordet. (Det ser dock mycket snyggare ut när Björn inte använder bordet som arbetsplats. Soffan var furufärgad och bordet hade samma färg som bänkskivan.)

Det var ju supervarmt igår, jag och barnen gick mest och flämtade. Bakade en äppel- och rabarberkaka som vi bjöd Emil med familj samt min pappa på när de kom från en husvisning.

(Just nu känner jag mig övervakad, grannfinnen sitter utanför på soffan. Det gjorde han igår med, men då åt vi frukost och gick inte ut. Björn sover fortfarande, och jag håller mig och barnen inne, men jag tycker det är ganska obehagligt att ha honom sittandes där. Han vill ju inget, bara småprata och ibland få vatten. Men det är ändå ett besök vi inte önskar. Svårt det där.)

Elis blev påbackad igår, snacka om att jag blev rädd! Vi cyklade till Rätt Pris, och satt och åt varsin glass utanför när vi var klara. Sedan gick vi ner mot övergångsstället. En bil hade parketad från ovasidan och ner, mitt på övergångsstället, så vi gick på sidan av övergångsstället. Helt plötsligt startade den och girade och backade, rakt på oss! Jag fick tag i Elis överarm, och slet honom bakåt. Men hans ben och cykelt körde gubben på. Han stannade tack och lov, och frågade hur det gick. Jag började nästan lipa, var helt skärrad. Han såg inte Elis, sa han. Och så frågade han om Elis blev rädd, men Elis var mest arg över att jag drog i has arm. Men vi gjorde inte något fel, vi gick sakta snett bakom och igen av oss gick ens nära bilen. Elis ledde sin cykel som man ska på parkeringar. Men gubben startade och backade i samma sekund, så han kan inte ens ha tittat bakåt. Usch.

Annars var dagen finfin, vi grillade tillsammans med Maria, Henrik och Emil. Lättsamt och mycket trevligt. Barnen och jag somnade som klubbade vid tio-tiden, och så sov vi till nio. Wow! Längsta sovmorgonen med båda barnen ever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0