Tuppmorgon.

Vi gick upp med tuppen idag. 06.30. Skitungar. Alvin är hur pigg som helst. Men inget duger åt honom, inget som jag och Elis vill göra. Alvin vill äta frukost och sedan leka. Han är full av energi på morgonen och står upp i sängen innan han ens har vaknat. Han fnissar, fnittrar, pratar ett påhittat språk "jö väll änte söva mära hihihihi".

Pojkarna har druckit välling, vet inte när de fick det sist. Ett år sedan? Men pulvret hade inte stelnat i alla fall. De fick syn på burken med välling när jag fixade kaffe åt mig. Känns faktiskt lite skumt att ge en fyraåring välling. Fast å andra sidan är det väl tio gånger nyttigare än varm choklad som de brukar få ibland.

Igår var vi på bio, jag & Björn. Avatar. En jättebra film. Jag blir helt mållös över alla scener, och hur man kan komma på sådana landskap. En väldigt vacker film var det.

Idag ska jag till Eskilstuna, bara shoppa lite. Jag fick pengar till shopping av Björn när jag fyllde. Men jag nätshoppade istället. En ny vinter/vårjacka (parkas) i brun/grönt och en mörkblå kofta, båda från Odd Molly. Så det blir inte speciellt mycket shoppande idag, egentligen. Kanske lite smått på panduro.

Nu ska jag pussa på barnen och sedan förbereda frukosten. Klockan tio sår jag utanför portarna till pigstkyrkans loppis, och sedan far jag till E-town.

Ha en trevlig lördag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0