Tänk om man,

fick hoppa ner i sängen igen. Det var så varmt och mysigt, Elis mumlar i sömnen och Alvin bara kramas. Åhh att gå ut och cykla till jobbet idag när termometern visar -19.9 känns inte kul. Fast jag får ju ändå jobba inomhus, det tackar jag för.

Krängde på Elis en blöja innan jag gick, egentligen ska vi försöka få honom att sova utan, han vill det själv, men eftersom Björn är hemma med dom så kommer han aldrig vakna ordentligt när Elis vaknar och vill gå på toaletten. Och Elis törs inte gå ut i mörkret själv.

Igår gjorde Elis något med Alvin precis när de skulle hoppa i säng, och Björn skällde på Elis så han blev ledsen. Då for Alvin fram och var så upprörd och tårögd och sa "-Du måste säga förlåt till min lillebror!". Haha! Han härmar allt Elis säger, och Elis säger alltid att vi ska säga förlåt till Alvin när vi bannat honom för något. Och det är stört omöjligt att få Alvin att säda storebror istället. Elis var ändå tvärilsk på stackars Alvin. Han vrålade ett "-Förlåt! Men jag tänker inte krama dig"! tillbaka. Och Alvin svarar med: "-Jag älskar dig och tycker om dig!". Elis muttrade ändå -"Jag älskar honom inte och tycker inte om honom. Inte när han hoppar i sängen!". Och då sa Alvin: -"Det gör inget". Alvin fredsmäklaren och Elis argbiggan.

Nu ska jag hoppa på cykeln. Jobbar det milda passet 07-20. Snark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0