Snökaos.

Just nu är det väl snökaos överallt. Låter så löjligt, det är väl snarare bilarna som orsakar kaos i trafiken än snön. Jag och barnen skottade igår, men sedan fick Björn skotta om allt när han kom hem på kvällen. Och nu idag får vi nog skotta igen, när vi kommer från dagis. Men det gör mig inget, jag gillar datt skotta och har alltid gjort det.

Jag skulle så gärna vilja ut och fota snölandskap när det är såhär fint. Men idag kan jag inte. Har barnen lite extra på dagis just för att kunna förbereda mig för ett prov senare idag, och då kan jag inte ge mig ut och göra annat. Men i morgon lämnar jag barnen och så har jag lite tid innan jag börjar, då kan jag fota om snön inte smält/blåst av träden.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sedan klä sötbarnen. Hann faktiskt ducha och börja med frukosten innan Elis vaknade. Alvin väckte vi nyss, han är som ett litet troll på morgonen, bara ett virrvarr av rufsigt hår och kanonbusig min. Han vaknar liksom med BUS skrivet i pannan.

Själv har jag sovit riktigt uruselt i natt. Somnade vid nio, men det var ganska skönt. Fast efter det var det lögn att somna om. Elis sparkar bort täcket en gång i kvarten, och jag har varit så täppt i näsan. Idag hör jag jättedåligt, ska köpa avsvällande nässpray idag och se om det hjälper. Känns tungt att jobba hela helgen och vara så förkyld, suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0