Njöt-njöt.

Det är Björns idé att använda timers till motorvärmaren. Jag litar inte riktig på timers. Igår satte jag i alla kablar och frågade dessutom om timern var insatt. Jag föredrar att stoppa i sladden precis när jag gått upp. Men Björn påstår att det är bättre för bilen att fisvärma den ett par timmar innan avfärd, istället för att vräka på massa effekt en timme innan man ska åka. Och han vet ju bäst. I det avseendet i alla fall.

Men i morse visade termometern på morgona -21. Jag har nästan fått nog nu. Om det inte vore så att jag kunde välja när jag ville gå ut, men det kan jag ju inte. Jag måste ut i mörkret och skrapa rutor och det är bra mycket trevligare att göra det i ett par minusgrader än i tjugo.

I alla fall så var bilen som ett fryst äg. Jag fick knacka mig in. Ocg fanns det någon värme i? Nepp. Jag vred på nyckeln:

-njöt-njöt-njöt-njöt*hur länge kan man nöta med startmotorn innan det går illa?*njöt-njöt-njöt* *fan jag får gå till jobbet*njöt-njöt-njöt-mmmmhrmmm-mhrrmmmboooom *gaaa, det gick!*.

Men om det inte vore nog med elende så höll jag bli överkörd av någon snurrig vakt utanför ICA. Om man envisas med att åka bil på en jävla gångbana kanske man i alla fall kunde göra det lungt och sansat? Gubbfan (en vakt eller något, han hade en nyckelknippa som var lika stor som min handväska) kom runt kurvan och fick nita för mig som kom gåendes runt husknuten. Sedan for han ut och jag trodde han skulle skälla på mig, men han ville bara kolla om jag var okey för jag såg så rädd ut. Tacka fan för det, höll ju på att bli överkörd. Tänkte jag. Varför i hela fridens namn tänker jag så bra saker, men säger dom aldrig? Han hade kunnat få höra det. Men nu fick ju ni höra lite skit om honom, Ni vet ju säkert vem det är ;-)

Nu ska jag sätta igång och skriva. Bra saker. Eller bra och bra, men fick en kompletterande uppgift i sista kursen. Ja, EN uppgift, men hundratals (känns det som) underuppgifter. Jag kommer ha göra hela helgen. Å andra sidan, det är ju det sista jobbet som krävs av mig innan jag är klar, så okey. Det känns ändå bra. Sista grejen liksom.

Dax att börja med det. Och hämta kaffe såklart. Jag hade visst bryggt med vikt filter, så första omgången kaffe blev inte så aptitlig.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0