Morningsunshine.

Fast knappast här. Mulet och grått. Men humöret på topp! Och morgon är det ju.

Alvin vaknade ett par gånger i natt, och var ledsen. Ville ligga på mig, det blir himla tungt och svettigt, men det är det ultimata myset enligt Alvin. Då tar han en kudde och lägger under hakan på mig, och så ligger han platt på min mage tills han somnar, och då välter jag ner honom. Han var varm, men ingen feber enligt tempen. Fick ändå lite Alvedon nu på morgonen. Ingen feber nu heller, men liksom fläckvis varm. Sval om pannan med het om kinderna. Sval om fötterna men het om knäna. Men samma ös som vanligt, undrar om Alvin någonsin kommer kunna sluta busa och fara runt.

Vi hade så mycket planer för dagen, men vi får se vad vi gör. En promenad ner på stan blir det i alla fall, men vi kanske ställer in pulkaåkningen hos morfar.

Alvin fick en rosa pulka efter min Eskilstunasväng med Louise. Sedan vi började prata om att köpa ny pulka åt honom har han varit tvärsäker på att han ska ha en rosa pulka. Vi har inte hittat någon, så han har blivit utan. Han är så grymt envis så jag kan sätta en hundrig på att han skulle tvärvägra att sätta sig i en pulka med annan färg. Men på ÖoB´s fanns det rosa pulkor. Och vilken lycklig kille det blev här hemma sedan. Sådant som glittrar, och framför allt rosa saker, det är fint. Vem har en rosa tandborste med hästar på, t.ex? Favorittandborsten. Och ett litet gäng pojktröjor har jag hittat, i rosa. Det är svårt att köpa flicksaker, då det oftast är figursytt och/eller står någon söt text på.

Just nu väntar jag på posten. Är så nyfiken på om min beställning från cyberphoto kommer. Ett blixtpaket. Komplett med kablar, paraplyer och allt onödigt nödvändigt man kan tänkas behöva. Frågan är sedan var sjutton jag ska placera allt. Finns liksom ingenstans i hela huset där jag kan rigga upp blixtar och saker. Och sedan låta det stå till nästan gång jag har tid. Allt kommer få packas upp och ner, upp och ner. Jag ser fram emot att få lära mig mer om blixtfotografering. Ett framtida projekt.

På tal om framtida projekt. Jag har kommit på hur jag vill ha det i hallen/trapphuset som vi håller på och gör i ordning. Vi har ökat på en yta lite, som går ut över trappan. Förut var det bara en ya att gå på, och sedan ett trappräcke. Men nu har vi Björn byggt ut en yta runt 70-80 cm djupt och 120 brett, där vi tänkte ha förvaring. Det magiska ordet som nog ger varenda småbarnsföräler något drömskt i blicken. Nu blir det ingen förvaring där. Inga skåp. Jag vill ha min pysselhörna där. Ett skrivbord med skåp under där jag kan ha min symaskin. Och hyllplan på väggen, där jag kan förvara alla sysaker, alla ritsaker, alla panduropysselprylar. Björn tyckte det var en finfin idé, med tanke på att allt detta nu förvaras i ett linneskåp som knappt går att öppna utan att alla saker flyger ut över en. Och kan vi kasta ut linneskåpet blir det helt plötsligt mycket plats i datarummet. Fast det där ligger ju på framtiden. Precis som vårat sommarstugeprojekt. Men eftersom det inte är klart ännu så säger jag inget mer om det.

Nu ska jag sminka mig och sedan klä monstren. De har mysmorgon. Alvin har bäddat in sig i filtar i barnfåtöljen , och Elis ligger i en badbalja med fårskinn och filtar. Är det sovmorgon så är det. Men man behöver dock inte sova hela morgonen, det är onödigt enligt mina knattar. Man kan lika gärna mysa med film och filtar och kuddar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0