Ledsamt.

I går kväll fick jag en samtal från en boxerägare. En tjej, vars syster hade kullsyskon till Sonya. Hon undrade vad vi hade för försäkring på Sonya, och jag sa som det var, att hon fortfarande är försäkrad genom den fd ägarens kennelförsäkring. Vi har sedan vi skrev kontraktet på Sonya månadsvid fört över pengar till kennelägaren, som motsvarar premien för försäkringen.

Det bad hon att vi skulle kolla upp. För hennes syster hade gjort likadant, blivit lovad att hennes halvfoderhund skulle få fortsätta vara försäkrad hos honom mot att betalning av premien fördes över till hans konto. Så skulle hon utnyttja försäkringen nu i vitras. Och ringde SveLand, där hundarna är ska vara (?) försäkrade. Och hennes hund fanns inte där, den var utförsäkrad sedan två år tillbaka. Numer fanns inte en enda hund i hans personnummer registrerad där. Och tydligen inte i något annat försäkringsbolag heller, hon hade ringt runt till alla försäkringsbolag som fanns.

Sådant känns lite skumt. Jag har ju litat fullt och heligt på denna person, även om nu ryktena faktiskt inte varit så väldigt roliga. Men ändå. Jag tror på att bilda mig en egen uppfattning, och det ska jag göra även nu.

Eftersom vi har bytt bank ska jag maila och fråga om överföringarna via autogiro fungerar, och om summan fortfarande är densamma. Påstår han att allt är som innan ska jag be om Sonyas försäkringsnummer i SveLand.

Och jag hoppas verkligen att han är ärlig med det. Tänk om jag har betalat in dryga 200:- i månaden och det inte finns någon försäkring på henne?


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej! Kolla upp det där med hennes försäkring annrs ska ni kräva att få pengarna tillbaka på henne....skrev ni några pappar ang detta? Om inte kan det bli svårt att kräva tillbaka pengarna....men om jag vore er så skulle jag försäkra om henne i någe annat om han går med på det och att ni står för försäkringen....inte kul men såna människor. Jag vet vem han är och han fick jag kontakt via mötesplatsen.se....det är ca 2 år sen...och jag kan säga att jag fick en väldigt skum uppfattning om han....hoppas det reder ut sig.. Mvh Stina

2010-01-26 @ 21:24:51
Postat av: Hanna

Vi har ju kontoutdrag som bevisar överföringarna. Och det är ju enkelt att ringa SveLand och se hur länge hon varit försäkrad, och om hon är det nu med.



Men något papper skrevs inte, bara en muntlig överenskommelse.



De jag pratade med skulle ge honom en chans att sända tillbaka pengarna, då de hade samma löfte. Och får de inte pengarna tillbaka ska de polisanmäla. Men jag tänker inte göra det. Jag ska se till att teckna en ny försäkring om hon inte nu redan är försäkrad, och sedan glömma det där och inse att man kanske ska lyssna på rykten.



Men än har jag inte fått något svar på mailet, så jag ger det en chans.



Det har inget att göra med vad han ska gå med på eller inte. Sonya är vår hund, så vi försäkrar henne var vi vill. Att hon kunde stå försäkdad hos honom var en servicegest från honom tyckte vi då, eftersom vi tjänade några tior på det.



Enligt den här tjejen så gjorde han en till ful sak, och det var när deras hund fortfarande var deras foderhund. Då hade de lagt ut mängder med pengar på rehab och vattenträning efter en olycka, och skulle få tillbaka en stor summa på försäkringen. De ringde honom och ville ha försäkringsnumret på hunden, man han sa att det inte var någon vits, för "det här bolaget betalar inte tillbaka något sådant". Då ringde de SveLand och vem kan pengarna ha gått till måntro...? Just det, utbetalningen var redan gjord till honom.

2010-01-27 @ 07:48:57
URL: http://hannasfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0