Krassligt.

Usch, jag är rosslig i halsen och tung i huvudet. Precis innan jag åkte till tandläkaren tog jag en Alvedon forte. Det och två bedövningssprutor gjorde att jag knapp kunde gå ut från tandläkarstolen, gud vad vimsig jag är. Ändå har jag haft en skön semesterdag, fast när barnen började härja för mycket byltade jag på dom med utekläder och så skottade vi en halvtimme. Elis tycker det är skitkul, Sonya älskar det men Alvin, ja han är ett eget kapitel. Han står som en stamp i någon snödriva och ser olycklig ut. Näsan blir rödare och rödare och efter en tio minuter sisådär börjar han pipa om att han har ont i magen. Det där med ont i magen tar han alltid till när något är besvärligt. Jag satte en sopborste i handen på honom och han sopade förstrött en yta som var ungefär 10X10 cm. Efter en kvart ungefär fick han gå in själv. Då hade nästan skorna fryst fast.

Nu ska jag börja göra currysås, så steker jag själva nuggetsen när Björn väl kommer. Blir så kladdigt när två hungriga och sjövilda barn ska hjälpa till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0