Isigt.

Idag var det kallt.



Urr!

Eftersom jag fortfarande är billös så cyklar jag. Och igår cyklade jag ifrån jobbet exakt 20.00. När jag kommer hem 20.07 finn ett mess på min mobil: "Mjölk slut. PUSS". Gahhh! Jag kollade mobilen när jag slutade, ifall något skulle vara slut. Oftast är det blöjor. Jag kan ju inte behöva inventera hela jäkla huset innan jag ska jobba, för att se om något eventuellt kan ta slut när jag inte är hemma.

Eftersom jag har kommit in och börjat nytt om till hemmamyskläder så var det bara att byta tillbaka till jobbkläder, kasta sig på cykeln som redan börjat förfrysa kedjan och sedan trampa till ICA. Och då var det -22. Imorse var det så jäkla kallt i källaren att mina skinnstövlar hade fryst. De var som hundraårigt gammalt sadelläder, typ.

Idag kommer pappsen och ska knacka sönder vår öppna spis. Det är en ful spricka i den, så vi ska elda upp den riktigt varm och sedan knackar han upp sprickan och kilar upp den, och putsar på det när det är lagat. Hoppas det blir bra, så vi kan måla hela spisen. Den är bara grundad och behöver färdigmålas.

Jag sitter på jobbet idag, men det förstod ni kanske. Jobbar till 12, sedan är det pingstkyrkans loppis som gäller. Alltid på lördagar. Och efter det hem, ska både måla och sy. Måla färdigt hyllplanen till hylla, som Björn ska få borra upp ikväll. Och sedan sy gardiner. Köpte gardintyg i torsdags, till vardagsrummmet. Ljust gräddvitt linne, och sedan en spetskant i ljusgult/mörk gräddfärgad. Det tror jag kan bli fint tillsammans. Vi har mönstrade tapeter och då gillar jag inte riktigt mönstrade gardiner. Dessutom har vi ju grön panel, vilket gör att det är svårt att matcha med färgerna. Så ljusa enfärgade gardiner tror jag blir fint.

Dessutom har jag kommit på vad jag ska klä min (dock ännu omålade) köksssoffa i. Mörkgrått tyg. Tror ni inte det blir snyggt? Vitmålad kökssoffa med mörkgrå sittdyna. Och eventuellt ljusgrå kuddar , där har jag inte bestämt färgen ännu. Det kommer nog bli skitsnyggt när det blir klart!

Nu ska jag återgå till jobbsysslorna. Dvs städa undan efter min fikastund här på morgontimman.

Hoppas ni får en fin lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0