Effektfull ledighet.

Jag har haft min "helg" nu, med två lediga dagar. Helt underbart, har inte gått utanför dörren mer än att rasta Sonya och hämtat posten.

Idag har jag hunnit massor, känns det som. Rensat ur en hel garderob i datarummet som var full med "LiggerHärTillsVidare-skit". Tre kassar blandat skräp slängde jag. Det som blev över sorterade jag in i den andra fasta garderoben, som vi använt som klädförvaring åt barnen. Sådana kläder som är för stora och inte ivuxna, men det fick åka ner i klädkammaren i källaren. Att den första garderoben är tömd är första steget i renoveringen av hallen. Vi ska bygga in en garderob längs med ena kortsidan i datorrummet, med ingång från hallen.

När det var gjort passade jag på att måla två blomkrukor, plantera om två blommor samt sy en "ljuspåse".

I går var jag hos läkaren på förmiddagen, sedan slank jag förbi ICA och tygaffären. Köpte spetsband som jag jag tänkte, men även ett jättefint blommönstrat tyg som jag sydde en paradhandduk av. Och så var Louise förbi och fikade.

Men idag har det varit lungt med fikandet, jag har fikat lite själv och med barnen bara. Och så har jag sorterat mängder med tvätt, bäddat rent alla sängar och dammsugit på ovanvånigen.

I morgon jobbar jag till 12. Skulle haft delad tur, men kompade ut kvällen då det är julgransplundring på kvällen. Barnen får dock vara kvar på dagis tills Björn hämtar dom 16.30, jag ska skriva klart mitt skolarbete. Har inte så mycket kvar nu, jag haft verkligen haft lov över jul så nu måste jag försöka sätta fart igen. Kanske, kanke hinner jag klart med de två uppgifterna jag har tänkt mig.

Nu ska jag natta barnen. De ska ju upp tidigt som sjutton i morgon, och Alvin har verkligen njutit av den här ledigheten. Vid niotiden har han masat sig upp, han som alltid är fört uppe annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0