Morning, morning.

Eller, det är ju knappast morgon. Här hemma lullar allt på och helt plötsligt är det dags för lunch! Och då har vi mest hunnit pyssla här inne. Vi har tänkt att gå ut, men ingen av barnen vill. Alvin säger att jag och Elis får gå ut själva, och Elis säger bara "sen". Spelar ju ingen roll egentligen, vill de vara inne så går väl det bra. Nästan -20 ute så vi har det ganska bra inne. Brasan värmen, tumlaren går för fullt så snart tinar väl även källaren upp.

Nu ska jag kolla tvätten, och sedan plocka fram lite lunch till oss. Kanske syr lite i eftermiddag, om jag får möjlighet. Annars känns det ganska bra med att bara låta dagen rulla på och inte göra så mycket mer än plocka här hemma. Det är avkopplande det också.

Alvin dammsuger just nu vardagsrummet åt mig, och Elis spikar på ovanvåningen. Barnen är mer effektiva än vad jag är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0