Loppis.

Idag ska jag coh Louise på utflykter. Först till pingskyrkan, sedan Mellösa och så förhoppningsvis Katrineholm som avslutning. Bara loppis och second hand. Jag gillar sådant, verkligen.

Fick en kartong från Panduro, så ikväll blir det nog pyssel. Om jag mår bra vill säga. I går somnade jag sju med Alvin, sedan kom Björn in och la sig vid tio. Han hade sett film med Elis hela kvällen. Ja, det var en krass fredagskväll ur nöjessynpunkt. Men jag har fått tillbaka min förkylning, med supernästäppa den här gången. Förra veckan hade jag ju hastont till förbannelse, sedan gav det sig i början av veckan och nu i torsdags började jag få ordentlig huvudvärk (äh, vaddå, jag har ju haft huvudvärk hela jävla veckan) och känna mig sjuk. Nu är huvudet som i en (snor)bubbla och näsan är helt täppt och rinner. Jag är så äcklig just nu. "Trevligt, fräscht" sa Björn igår när jag ondgjorde mig över min näsjävel som bara rann. Jag kan inte ens tröstäta, för jag känner ingen smak.

Nä, nog gnällt. Jag kanske skrämmer iväg alla tre läsare *hehe*. En gnällblogg är ganska trist.

Har rastat Sonya, och sitter med en urdrucken kopp kaffe. Nu ser vi på Monsters Inc. Disney och PIXAR äger ju. Hehe. I vår ska jag testa att gå på bio med Elis. Alvin och gänget 2 går på Saga här i Flen. Någon som fill följa med?

Blev lite grinig på mitt jobb igår. Jag brukar inte bli det. Men jag fick veta att jag inte får följa med på studiebesöken på arbetstid, bara för att jag är klar och då anses inte ska kosta mer pengar. På så sätt förlorar jag ju på att ha gasat gärnet med skolan. Alla studiebesök är inlagda nu i vår, men eftersom jag är klar får jag inte följa med under arbetstid, men eftersom det sker på lediga dagar kan jag ju följa med på egen tid. Mina studiekamrater har lagt in alla studiebeök på sitt schema, och får det som arbetstid. Jag tycker det är elakt, på så sätt hade jag ju kunnat ta det lungt, inte haft någon tidspress över huvud taget, och sedan skickat in mina betyg i mars, när alla studiebesök var klara. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0