Jobbhelg.

Idag börjar jag vid lunch, och jobbar sedan till åtta. Och sedan hela helgen. Suck och stön. Men jag gillar ju mitt jobb, så jag lider inte.

Jisses vad det snöar. Till och med en inbiten snöfantast som jag börjar tycka att det här vädret avnjuts bäst från insidan av våra fönster. Det krävs liksom värsta planeringen bara för att ta sig ut och hämta tidningen, snön är så hög... Och så flyttar Björn på skoveln ständigt, så innan jag ens kan börja skotta måste jag pulsa runt till källaringången/boden/komposten whatever för att hitta fanskapet. Skoveln alltså, inte Björn. Fast han har varit svårfunnen länge han också, jag har knappt sett honom senaste dagarna. I helgen fick han hoppa in och jobba extra nästan hela lördagen, sedan var det lungt fram tills tisdagen då han var sur när jag kom sent från jobbet på kvällen. Ja han skulle in och jobba då, när jag kom efter åtta. Och kom hem vid ett på natten. I onsdags stannade han nonstop till åtta på kvällen, och igår muttrade han när han fick hämta barnen då jag blev sen från skolan. Han åkte tillbaka till jobbet och kom hem strax efter tio. Dom hotas av produktionsstopp ständigt och Björn tillhör visst någon av de nyckelpersonerna som kan fixa det där. Hoppas allt hans engagemang gagnar honom nästa gång Talaris ska varsla...

Nu ska jag köra mina två superbusar till dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0