Helg :-)

Underbart med helg igen. Fast jag kunde må bättre, hela halsen skriker och sväljreflexen har försvunnit. Vaknar på nätterna av att jag inte kan svälja. Men med en Alvedon Forte släpper det lite, och jag kan dricka i alla fall.

Har lovat att hälsa på mormor med barnen idag, men jag tvekar för jag vill verkligen inte smitta henne. Barnen smittar jag väl oavsett, båda väckte mig med massa pussar rakt på munnen, och innan jag han koppla att jag inte ville att dom skulle pussa mig där så var väl skadan redan skedd. Och föresten smiittar ju förkylningar INNAN man själv känner av det, så vad sjutton, de lär ju redan vara smittade.

Igår jobbade jag till 16, sedan handlade jag dop-present till Ella (barnens kusin) som ska döpas i morgon. Sedan for jag en sväng med kameran, och så bar jag in ved och tände en brasa och började med maten. Barnen var hos farfar med Björn, och grejade lite i verkstanden. Sjutton vad snö det var, all snö från taket had rasat ner och det var hårt som berg att gå på. Tur att ingen av oss stod under.... Sedan var det lögn att lyckas ta sig till vedupplaget torrskodd, hela tomten är full av gångar och den gången hade blivit överrasad av snön från taket. Sonya har gjjort kiss-o-bajsgångar på tomten. Hon hoppar inte upp frivilligt i den djupa snön, utan skuttar mellan spåren så hela tomten ser uppifrån ut som en stor labyrint.

Snart ska jag fixa lite frukost. Eller nej, jag ångrade mig. Jag ska sminka mig och sedan fara ner till loppisen som vanligt, Björn får fixa frukost medan jag är borta. Han är så förbaskat seg på mornarna. Värst är det när han ska väcka barnen innan dagis, då står han nästan och sover. Och hur motiverande är det för barnen att ge sig upp då, haha. "Nuu.... Elis... måste... du... z.... zz... vakna....zzz...."

Igår kväll såg vi på film. Precis min typ av film. District 9. Jag älskar utomjordingar! (Övernaturliga filmer och katastroffilmer där jorden är på väg att gå under är också skitkul. Däremot avskyr jag maffiafilmer och deckare *brr*). Men filmen var bättre än jag trodde. Tjohoo, jag somnade inte en enda gång. Men jag mådde stundtals illa under filmen, jag har skitsvårt att se filmer där det filmas med handhållen kamera, och stundtals var filmen som en dokumentär, och filmades då på annat sätt. Men med lite ostbågar gick det över ;-)

Vet ni hur skönt det är att var KLAR med skolan! Jag är så himla glad över det! Känns som en stor sten lättat från axlarna. Helt plötsligt kan jag med gott samvete träna mellan mina arbetspass. Och inte känna att jag måste plugga. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0