Fika.

Nu har vi luncherat här hemma. Fiskburgare med potatis och sås, båda barnen vräkte i sig och Sonya blev besviken när det inte blev något kvar till henne. (Jag säger det igen, lättaste fiskburgaren gör man med billig fisk i block, det tinas och mixas och sedan tillsätter man lite salt och peppar samt ett ägg. Och rullar i ströbröd och steker sedan ett par minuter på varje sida. Som fiskpinnar men utan alla tillsatser och väldigt goda.) Sedan fick barnen marängsviss till efterrätt, och Alvin höll på att äta skålen också. Han gillar grädde. Och chokladsås. Och maränger. Tillsammans blir det utlåtandet: "Det här är det godaste vi har mamma". SötAlvin.

Nu ska jag måla några blomkrukor och sedan så lite fröer. Det är så ljust och fint i mitt vardagsrum just nu. Saknas bara att jag lyckas måla soffan också. Men det lär ta tid, så pilligt som det kommer bli.

Den här utevistelsen verkar bli inställd. Ingen av barnen vill gå ut. Jag tog ut Sonya en sväng nyss när jag hämtade ved, men hon bara gick och gjorde sitt och så upp på trappen igen. Inte ens hunden vill vara ute. Suck.

Jag har skickat mail till och från idag. Till Tiarans fodervärdar. Och till Nautilus som en andra gång inte lyckas dra gymavgiften från mitt konto vilket resulterat i en påminnelse. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0