Väldigt roligt.

En person som läser min blogg känner Björn. Och har meddelat honom om all skit jag skriver om honom. Bland annat att han är slö, och inte gör något hemma.

Tack så väldigt mycket. Gulligt gjort. Det har verkligen hjälpt till att skapa en fridfull stämning här hemma.

Så.
I början av veckan infinner det sig ett lösen här på bloggen. Jag ger bara ut till de som själva ber om det. hanna_lady[at]hotmail.com mailar man till då. Inte via facebook.
Jag har aldrig värnat om många läsare, just därför ligger inte bloggadressen ute någonstans. Men jag har heller aldrig skrivit om något så hemligt att jag inte kan ha bloggen öppen. Jag trodde jag hade bra grepp om vilka som läste, och att det var mina vänner. Förmodligen en falsk trygghet.

Tydligen är det väldigt roligt att delge Björn info i andra hand. Jag vill poängtera att jag står för det jag skriver och inte skriver lögner, jag har flera gånger till och med frågat Björn om han läser bloggen. I de fallen jag tycker jag skrivit något bra eller lagt ut något kul, men han fnyser och har sagt att bloggar knappast är något för honom. Så bloggen är absolut inget hemlighetsmakeri oss emellan.

Jag har själv tyckt att min blogg varit ganska kul, med humor och ironi blandat med mitt stundtals vardagsjobbiga liv. Det är en skön ventil att kunna skriva av sig, gnälla lite. Men man behöver ofta se helheten för att förstå. Jag trodde att min ironi syndes. Jag skulle själv aldrig konfrontera någon med något jag läser på en blogg. Man vet inte hur sant det är,  om det är taget ur sitt sammanhang (vilket det väldigt ofta är när jag skriver) och om en sådan här grej, när någon faktiskt blir sårad, är det så urbota korkat gjort.

Björn känner sig uthängd och det är jag ledsen för.

Och uppenbarligen behöver jag välja mina läsare med omsorg.

Jag har alltid gillat er, det vet ni ju. Men nu är relationen till alla er läsare mycket sval :-< Och blogglusten lika med noll.

Kommentarer
Postat av: Sara

Fy vad taskigt! Det var ju riktigt nedrigt gjort. Vet du vem det är? Jag fortsätter gärna läsa din blogg, jag lovar att det inte är jag som sprider vidare till Björn, men det kanske du inte trodde heller. Jag mailar på stört! Kram.

2010-08-11 @ 08:00:26
URL: http://willman.blogg.se/
Postat av: Sara

Förresten så tycker jag inte att du "snackar skit" eller hänger ut Björn här. Jag tycker att det är allmänt "mini-gnäll" om sin partner, som ALLA gör. Jag skriver ju också om sånt i min blogg. Lite såna småsaker som man stör sig på, som partnern redan vet om. Jag tycker att du skriver underhållande och roande, och om jag tyckte att du var taskig mot Björn och att du skrev "orättvist" om honom, så skulle jag nog ge dig en liten vink om det. :) Kram.

2010-08-11 @ 13:27:12
URL: http://willman.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej!!!

Hoppas du har haft en härlig helg?!

Med mej är det bara bra, har ju gått ner ganska mkt nu har ca 6kg kvar till mitt mål så det är sköntbara på 2 veckor har jag gått ner ca 7kg så jag ska inte klaga men fan så jobbigt det är att bara dricka soppor och inte äta nått det ska jag säga men det är värt det.

Kan ha mina alldra minsta kläder igen =))) Tack och lov och kanske är det därför motivationen tryter jag vet inte.

Hur går det för dej?

Kramis

2010-08-15 @ 10:41:28
URL: http://www.sofiasliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0