Snoozning.

När jag börjar sju smyger jag upp vid sex, och gör allt för att Björn och barnen inte ska vakna.

I morse hade jag hunnit ut på en promenad med Sonya strax innan sex, klockan var kvart i sju när jag hoppade in i duschen. Och då hade Björn snoozat sedan kvart i sex. Barnen började vakna, och vid sista ringningen från klockan vaknade de helt. Och Björn kommer knappt upp ur sängen. Snoozning är skönt med sjutton inte över en timme.

Båda barnen vaknade strax innan sju av hans klocka, och sedan har det varit fullt ös här hemma. Vi har sorterat prylar ut mitt linneskåp, och ritat. Just nu sitter Alvin på gräsmattan och gnäll-skriker om att jag ska bära in honom. Han stod på gruset och jag bad honom komma in och hämta stövlar, då skrek han "DU hämtar mig!". Vilket jag inte gjorde, och då knallade han ut mitt på gräsmattan och slängde sig på rygg (tyvärr var det blött i gräset så han kastade sig upp lika fort, och sitter numer på huk). Och gnäller om att jag ska hämta honom. Sällan liksom.

Så, dött läge. Får se vem som finner den fighten. 

Nu ska jag planera lunch. Blev tidigt frulle vid sju så vi är riktigt hungriga nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0