Fullt.

Egentligen borde jag inte sitta här. Jag borde plocka med tvätten. Ett berg, och då menar jag superberg av tvätt finns att avverka. Men det är så förbaskat grymt tråkigt. Jag har plockat med tvätt i en vecka känns det nu. Men min tvättstuga blev faktiskt väldigt fin efter det. Allt utom badlakarn har jag manglat, och nu är det så prydligt och fint i lådorna. Jag gillar att mangla, det är avkopplande. I vinter ska vi putsa och måla väggarna i tvättstugan, få upp lite hyllor på väggarna och göra fint där nere. Det är mycket vi ska göra i vinter. Datarummet här t.ex ska plockas ur. Helt. För vi ska isolera väggarna, bygga ett fast städskåp och bygga in klädförvaring från hallen in i det här rummet. Det kommer bli bra, men under tiden kommer jag bli galen av damm och sågspån.

Vi har ett fint gammalt linneskåp som Björn vill kasta ut, men jag vill behålla det. Jag ska vitmåla det, kommer bli jättefint. Och så ska jag ha det skåpet att ha mina kamerasaker och teckningsprylar i. Datarummet här nere kommer bli rum till någon av pojkarna när det blir klart, och vi har väl inte riktigt bestämt var datorn ska stå. Björn vill ha den i källaren men det vägrar jag. Där är det kallt, mörkt och rått. Aldrig. Jag vill ha datorn i trapphuset, där vi byggt ut en liten yta över själva trappen. Men Björn är aldrig med på det jag vill, tyvärr.

Nu ska jag gå upp och börja med tvätten, och så ska jag ta med en sopsäck där jag ska kasta trasigt. För det blir aldrig av att jag lagar. Jag är mer köpanytt-typen. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0