Förstörde allt?

Äsch, jag blir så nojjig. En kvarts pizza hos gammelmormor förstör knappast någonting. Men det känns så. Fan, jag föll för frestelsen. Typ. Jag och barnen tog med pizza (och kycklingsallad till mig) som vi mumsade på, igår. Men trots att jag bad om att få dressingen bredvid så hälldes den ihop i sallanden, och det blir så simmigt äckligt då. Uäsch! Så så åt jag hellre en bit pizza.

Inte tränade jag något heller, förutom med hantlarna jag fått (låna?) av mammsen. Jag ska säga upp mitt gymkort och istället lösa kommunens simkort som är gratis. Billigare (snålHanna). Jag har knappast någon förhoppning om att se ut som Magnus Samuelsson bara för att jag har ett gäng tanthantlar (dom är superlätta, därför ville inte mammsen ha dom kvar). Men lite styrka kanske dom kan ge.

Just nu ligger Alvin och Sonya och sover, och Elis ser film. Fast jag tror minsann att Alvin vaknade nyss, för det trampar i trappen... (Alvin sitter naken och alldeles morgonruffsig i mitt knä, med ett fårskinn under rumpan, och tjuvdricker av mitt kaffe)

Igår kväll åkte Elis och Björn till stugan och planerade för lite plintgjutning. De hade fika med sig, och metspön. Tänk att vi har brygga inpå tomten. Gud vad jag älskar det där stället.

Jag och Alvin våldgästade pappa och mamma en stund. Var nera och fotade vid sjön, Alvin åt lite mat och busade med morfar.

Tidigare under dagen kom Maria och Emil över. Försökte fota Emil lite, men det var svårt. Vi hade en egenutnämnd assistent med vid namn Sonya. Hon har förälskat sig i Emil helt och hållet. Så fort vi gjorde en ansats till att sätta ner Emil var hon där och pussade och ställde sig mellan Emil och kameran. Barnhunden nummer ett.

Idag ska vi till mormor och låta henne skriva under en fullmakt, sedan till banken och ta ut/sätta in fondpengar åt henne. Sedan ut till pappa och mamma en stund, de ska vara barnvakt när jag uträttar en del ärenden på stan. Jag behöver även deras barnvaktshjälp några timmar i morgon, gud vet vad jag ska muta med då. Vin? Öl? Jag vet att mutor enbart godtas i flytande, alkoholstinna former. Uj, uj, uj.

Nä, dags att ta tag idagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0