Bättre dag.

Ja, igår måste det ha varit en dålig dag. Riktigt, riktigt dålig. För idag har liksom allt gått som smort. Hur kan det vänta på en femöring sådär?

Jag har dock försökt att aktivera och distrahera barnen mer. Gör de hyss så har jag lockat med något annat, och jag har verkligen gått in för att inte hetsa upp mig och skälla. Men klockan är fyra och vi har varit hemma precis hela dagen, och ingen av dom verkar speciellt uttråkade. Elis blev trött nu och ville se en film, så det fick han. Jag ska börja med maten, det blir köttfärslimpa idag igen (uppvärmd dock) då mer än halva blev över från igår. Men jag lovar, det var så jäkla gott. Gjorde äkta gräddsås till, och så hade vi lingonsylt. Istället för potatis åt jag harecovets och några kokta bönor. Det är ingen uppoffring för mig då jag inte tycker om potatis. Och givetvis bara några matskedar sås, och pyttelite lingon. Jag vill inte avstå helt, men jag tar lite. Precis som förra gången jag gick ner. Det var efter 66-67 kg som jag fick avstå precis allt.

Nu ska jag och Alvin köra potatismaskinen, och värma maten. Sedan tänkte jag ta en promenad om Björn inte planerat något speciellt. Tog en 45-minuterspromenad i morse också.

Nu vill Alvin börja med maten, så - dags att göra nytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0