Stugpyssel.

I söndags var det dags igen. Hela stugan åkte ner för berget, men buller och bång. Eller i alla fall med hjälp av en motorsåg. Om ni kollar mina bilder på fejjan syns det hur det gick till. (tack snälla David och Louise för hjälpen)

Jag har ikväll jobbat tills strax efter åtta, även i förmiddags jobbade jag 7-12. Mellan passen var jag och barnen ute hos pappa & mamma där barnen busade och lekte ute. Väl hemma här inväntade vi att Björn skulle komma och byta av mig, barnen fick riva ut så mycket leksaker de ville ur boden. Vad härligt att äntligen kunna vara ute. Sitta ute och se när barnen leker, finns det något bättre?

Nu ska jag duscha, och lägga mig med min hög av tidningar som jag köpte på trädgårdsmässan. Björn, som inte är det minsta kvällstrött, åkte just iväg till verkstan´n. Just som jag börjar fundera på att krypa ner i sängen. Vi är ganska olika där.

NU ska jag plocka fram kläder till mig och barnen i morgon. Sedan smälla upp sovrumsfönstret på vid gavel, ta en lååång dusch med hårinpackning och ansiktsmask och så lägga mig i renbäddad säng och kanske klara att läsa flera minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0