Småsur.

Det är jag det.

Vi skippade i brasan ikväll. Tråkigt regn, trötta barn och en ännu mer trött sambo. Jag jobbade till 15, åkte sedan t.o.r. E-tuna och hämtade min mobil från reparation. Barnen fick varsin mjukglass på Coop innan vi for hem igen. Väl hemma tyckte vi att det skulle vara så skönt med en hemmakväll och inte åka någonstans. Björn var skittrött och jag sa åt honom att lägga sig en stund innan han skulle till verkstan´n så kunde vi ha filmkväll här hemma sedan. Flera veckor sedan vi såg film. Verksta´n är liksom ett måste tydligen, hur trött man än är.

Bra idé dock tyckte vi. Så jag gick upp, och pysslade med barnen i två timmar. Sedan går jag ner till tvättstugan, och inser att Björn är kvar hemma. Segandes, degandes vid datorn. Ingen tupplur, han är fortfarande halvsur och trött och sen. Strax innan nio for han iväg dit, och nu är klockan tolv och ingen Björn är hemma.

Suck.

Ibland blir jag så jäkla trött på att han är så seg. Han fick ingenting uträttat på de två timmarna mer än att ha kollat bilannonser och motorforum. Och fortfarande trött och halvgring. Och så ska han ändå promt iväg till den där förbaskade verksta´n.

Åhhh-suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0