Present.

Sonya hade lagt sju presenter åt mig här inne. Sju pölar med diarré. Vi har trägolv. Med bitvis ganska stora springor. Ni kan ju tänka er hur kul jag haft här hemma mellan mina arbetspass. Kände direkt jag klev innanför dörren att det var något som hänt. Och det var det ju, med besked.

Nere i källaren hade hon dessutom kräks typ överallt. Och bajsat på två ställen. Kraken, man kan ju inte skälla på henne. Hon var så låg här hemma, och riktigt ihopkrupen. Men när hon märkte att jag inte var arg så blev hon sitt vanliga glada jag igen. Jag öppnade överallt, dammsög och trippelmoppade och skurade överallt. Hon fick ligga på trappen på en filt och kolla på folk.

Kastade ut nästan allt som hade tyg på, måste vädras för jag vet inte om lukten sätter sig i det.

När jag ändå höll på flyttade jag ned ett skrivbord från datarummet till källaren, från källaren ut till bilen bar jag ut vaggan som ska återlämnas till pappa och mamma, samt från bilen in till datarummet bar jag den lilla kökssoffan jag ska måla.

Man känner sig så himla övervakad med de "nya" grannarna. De flyttade dock in förra våren, men jag har fortfarnande inte vant mig. Gör inget väsen av sig, men jag kan inte koppla av riktigt. Så fort jag tittar ut står det någon i något av alla de fönstrena som vätter åt det här hållet. Det är inga kvinnor utan bara män, vet inte hur många men de bor i två lägenheten tillsammans och jags er aldrig skillnad på dom. Förmodligen stirrar de inte hitåt hela tiden, men det känns så. Går jag ut med hunden står det någon i fönstret, nyss bar jag möbler och hunder hela den tiden stod en av männen och tittade. När jag är ute med barnen på tomten står det alltid folk i fönstren. Och förra sommaren fick Björn åka och parkera bussen ute på gräsmattan, mellan dom och vårat middagsbord. För då var de flera stycken som stod rakt upp och ned, utanför deras dörr, och bara hängde. Pratade inte med varandra, utan stod bara och tittade när vi skulle äta. Vi känner oss som apor i bur, och jag blir galen av att ständigt ha ögonen på mig.

Just nu mår jag ganska illa. Vet inte om det beror på sysslorna här, men allt äckligt bajs. Eller om det är det starka rengörningsmedlet. Känner ingen skillnad, och vet inte vad det luktar inne just nu. Ajax? Hundskit? ??? Ingen aning, luktsinnet försvann när jag började moppa.

Nu ska jag alldeles strax tillbaka till jobbet, har suttit en liten stund här medan jag sorterade leksaker som ska kastas. Två påsar fick jag ihop, men trasiga och halvkompletta småsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0