Mer kaffe.

Ska knalla iväg och hämta mer kaffe.

*gjort*

Var så himla trött i morse, och är det fortfarande. Tog en snabb morgonrastning av Sonya men inte ens det blev jag piggare av. Hemskt. Gick och la mig *host* halv nio i går. Elis och Björn tittade på Starwars, och Alvin och jag låg och pratade tokigheter innan vi båda somnade. Och så gick jag upp strax efter sex. Inget barn som vaknade då, skönt nog.

Vet faktiskt inte vad jag ska hitta på mellan arbetspassen idag, hoppas att barnen vill gå ut så vi kan vara ute och klafsa i geggan på tomten. Såg att de små krokusarna jag satte i höstas nu sticker upp genom snön, det kanske blir vår trots allt. Fast grannarna ligger före, såg att det var alldeles blåprickigt av scilla inne hos dom. På vår tomt är det mest lera. Och grus. Ingen hundskit länge i alla fall för den plockade jag och barnen i veckan. Fast lilla plätten, vid entrén, den ska bl grön och fin. Där har vi sått gräs, och det ska bli min gröna fläck i sommar. Sedan får Björn köra med traktorn och riva upp både gräs och grus vart helst han vill, men min fläck ska han ge sjutton i.

I morgon ska vi ge oss ut till ruinerna. Vår nyköpta sommartomt med tillhörande fallfärdiga gamla ruckel. Vi ska mestadels kasta gammalt skit. Sådant som inte går att använda. Säckar och tunnor har vi med, och kanske bränner vi det som går att bränna. Vi fick nycklarna i tisdags. Sa inte att vi inte behöve nycklar, överlämnandet av dom är lite som en tillhörande sak när man köper hus. Men i alla stugorna går det att ta sig in ändå. Antingen genom väggen där det ruttnat sönder ett stort hål. Eller genom den uppbrutna stugdörren. Man kan välja.

Nu ni vänner ska jag rapportera in helgens arbetstider. Så gör jag något vettigt under denna alldeles tacksamt tysta stund på morgonen.

Ha en fin påskdag, så ska jag njuta av jobbet i den mån det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0