Jag har det så bra.

Nyduschad. Alla knyttesaker framplockade (utegrupperna i förskolan kallas knoppe, knytte och mulle. För er som inte redan visste det. Alvin är fortfarande kvar hos knopparna medan Elis är en stor knytt nu. På tisdagarna fikar de ute i "skogen" och har ibland olika teman).

Nysmörjd, inpackad och nedbäddad. Allt känns just nu finemang ska ni veta. Men klockjäkeln är alldeles för mycket. Urr. Dock ska jag lägga mig med ett purfärskt nummer av Lantliv. I morgon har jag kompat ut kvällen då Björn skulle på mässa och ska komma hem sent. Så jag jobbar bara till 12. Har dessutom planerat smarrig middag = sörmlandssoppa. Stark soppa gjord på köttfärs, rotfrukter och cayenne. Och i den heta soppan klickar man en uppvispad blandning av cremefraich, salt, sambal olek och vitlök. Det är mumma det! 

Nu ni vänner, om jag ska kunna hinna läsa tidningen är det bäst att jag sliter mig härifrån.

Vill ni veta en sak förresten. De där grabbarna jag snackat om, i fönstret mitt emot. De som stirrar. De har skaffat tjej! Tror jag i alla fall. Jag trodde de var bögar. Eller, jag var helt säker på det. Tills nu. Det kan ju iofs vara en syster, eller vän. Men det är något i långt hår som svassar omkring i någon slags sidenutstyrsel. Vem sjutton kan hon vara..? One night stand? Mamma? Nätdejt? Åhhh här har de liksom retat gallfeber på mig i över ett år med att ständigt göra precis samma saker och sitta på precis samma ställen där inne, och så händer det här. Jag är chockerad. Eller i stort behov av något viktigare att lägga energin på. Dock ska jag nu kika efter, om hon är kvar. Det är ju rätt skönt detta, har inte sett någon där inne stå still och stirra hit ut på hela eftermiddagen/kvällen. Hoppas det fortsätter så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0