Hemmapyssel.

Idag har vi pysslat ute i det underbara vädret. Denna gång gav vi oss på den lilla kökssoffan jag köpte på loppis. Slipade och målade, barnen var så duktiga på att måla. Elis som är lite händig av sig var mäkta stolt över att ha fått måla nästan halva soffan helt själv, med riktig färg dessutom. Han spillde heller ingen färg varesig på sig själv eller marken. Alvin däremot, stod och betraktade bredvid. Efter fem minuter hade han fått målarfärg på örat. Hur nu det gick till, när han stor en meter ifrån. Typiskt honom. Han fick prova lite han också, för husfridens skull. Annars är inte Alvin den händiga typen vad gäller snickerier och målning. Han vill mest plocka blommor.

Jag har min vana trogen sovit framför tv´n hela kvällen. Barnen var så trötta och somnade ganska enkelt, men jag passade på att lura en stund. Björn var i verksta´n, som vanligt. Undrar när jag ska hitta tid för att komma igång och träna..? Om jag inte jobbar på kvällarna så är Björn i verkstan´n. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0