Frukosttime.

Nu har en morgonruffsig Alvin vaknat, så då är det frukosttime. Jag gör det lätt för mig, risifrutti, melon och oboy till dom, turkisk yoghurt och jordgubbar till mig. Allt intas i äkta "ledigdagsanda" framför tv´n och ICE AGE 3.

Jag har länge pratat om att barnen, speciellt Alvin, behöver klippas. Alvin drar luggen ur ögonen och piper -Mamma... mitt hååååår!

Här om dagen hade kan klippt en stor tofs av sitt hår. Den låg i trapphuset tillsammans med en sax. Nu i morse hade Elis gett honom en sax, och jag hörde det här "kritsh-kritsh"-ljudet av hår som klipps. Då satt Alvinskrutten med saxen i nacken och klippte för glatta livet. Så, på måndag ska jag ta dom till frisören. Alvin har nu egenhändigt till verkat en StigHelmertofs i nacken. Väldigt dekorativt, men det känns som om han ska slippa håret om han nu själv tycker att det är jobbigt. Jag älskar dock att pillra i det här mjuka lurvet. Och det finns ju inget sötare än en liten trött Alvin som kommer i ett moln av ruffsigt hår. Men, han ska ju inte behöva lida för att jag tycker han är så söt i långt hår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0