Varför kan,

inte mina ban somna tillsammans, samtidigt? Det är oftast Elis som somnar här hemma, Alvin har inte ro att sitta still när han får vara uppe. Elis är så pass stor att han känner att han är trött, och då vilar han.

Men nu är Alvin störtpigg, och far omkring här.

Vi startade ju ganska tidigt i morse, halv åtta kom pappa och då gick vi ut och lastade pickupflaket med taktegel som p&m ska få. Sedan gick jag ner på stan och hittade vår frisör som var ledig, och hon klippte pojkarna så fint så. Efter det handlade vi åt gammelmormor, och fikade där. Och så åkte vi hem.

Nu håller jag på och gör laxburgare åt mig och Alvin. Får se om Elis vill ha när han vaknar.

Till kvällen ska vi äta fiskburgare, jag har inventerat frysen och insåg att vi hade massa fisk. Barnen älskar fisk, och jag också.

Jag köper billiga fiskfiléer, kör med stavmixern till en smet och kryddar med salt och peppar, och tillsätter en äggvita / 400g. Så panerar jag dryga matskedsstora bitar enbart i ströbröd. Fast goda. Jag har faktiskt aldrig köpt fiskpinnar i affären, just för att det om något är oätbar fisk. Men fiskburgare är hur jäkla gott som helst. Så serverar man det med kokt potatis, och egengjord senapssås (äggula/senap/socker och ev majonnäs också).

Laxburgare panerar jag inte. Däremot kan jag lägga små bitar av fetaost i smeten innan jag steker. Och så äts det med potatismos och remouladsås.

Gud vad hungrig jag blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0