Trötter.

I natt fastnade jag i bloggredigeringsträsket igen. Tiden går så grymt fort de gångerna jag väl sätter mig och pillar med design och koder. Barnen somnade vid åtta, sedan satt jag vid datorn till halv tio då vi fikade. Gick ganska omgående tillbaka, då jag ville utnyttja den kreativiteten som plötsligt infann sig. Och så började jag känna av lite i ryggen, och döm min förvånong när kklockskrället var hela 01.45! Stängde av programmen fortare än kvickt och dök i säng. Men det kändes ändå rätt tungt när Alvin vaknade vid sex i morse, och just nu är jag skittrött.

Ska färdigställa designen ikväll, ingenting ligger dock uppe ännå, jag har allt i en låst testversion på datorn. Lägger upp hela på en gång när den är klar, kolla senare ikväll på hannasfoton.blogg.se.

Just nu hinner jag inte skriva mer, Alvin håller på och river ovanvåningen. Jag fattar inte hur lite sömn en grabb kan behöva. Kunde jag skulle jag helt utesluta hans lunchlurar, men han somnar ju stående, så det är svårt att undvika. Han blir helt överspeedat på kvällarna. Och ja, på mornarna också. Och på dagarna... Har är liksom aldrig medeltrött, antingen är han helspeedad eller så sover han. Det finns inget mellanting. Och nu snurrar han igång Elis, som höll på att somna. Alvin vet precis vad han ska säga för att få Elis att tända till och börja busa. Just nu drog han i mina fötter , och sa "en gång-GG!" Vilket innebär att han vill hoppa i soffan bara en gång... Och Elis vaknar direkt och ska också hoppa "bara en gång". Sedan (nu) är cirkusen igång. Alvin börjar hysteriskrika och Elis försöker just nu få Alvin att svära. 
E: "säg fan nu när jag hoppar".
A: "tej faan dåå, tej faan dåå mamma."
E: "säg det nu dåååå!"
A: "FAAAAAANNNN"
E: *viker sig på golvet av skratt*

Jag bor i ett dårhus.

























(fast ett trevligt sådant ;-))

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad använder du redigeringsprogram ?

2009-09-01 @ 21:18:50
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar till Linda:



Jag använder mig av Photoshop CS, och Google Picasa.

2009-09-02 @ 00:50:59
URL: http://bananabambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0