"Om du vill sjukanmäla dig"

"var god tryck ett och invänta återuppringning." *mowahahaha*

Hanna - har efter gårdagen hittat det ultimata sättet att undkomma omöjliga arbetuppgifter under en helg. Vet ni hur jäkla dum och elak man känner sig när man ringer 16 samtal till fridfullt sovande medmänniskor under en lördagsmorgon, och klockan har inte hunnit bli halv åtta ännu?


Igår hade jag inte mycket fritid, kom hem strax innan nio från jobbet och la upp en bild på fotobloggen, då jag hörde att barnen var vakna ville jag inte gå upp till dom. Men jag orkade, orkade, orkade inte lägga upp fler som jag hade tänkt. Jag var så jäkla trött, fixade fika till Björn och mig, satte mig i soffan och vaknade en halvtimme senare med en full mugg med kallt te. Och ensam var jag, Björn hade hällt i sig sin kopp och sedan knallat ner i källaren och börjat måla fönster.

Natten var också sådär halvdan, Elis kom in till oss vid tolv och var "tosstig", när han väl fått sitt vattten och somnat om dröjde det bara en timme tills han gallskrek och hade så ont i foten. Jag tror den hade somnat, men han var helt förtvivlad. När den värsta gråten hade gett sig, och det bara återstod snyftningar och hulkningar, försökte jag pedagogiskt förklara att foten somnar om man klämmer den när man sover, och det kan göra ont och stickas när blodet kommer tillbaka igen. Men då blev det ännu värre, för himmel och pannkaka, jag borde inte ha nämnt blod och Elis fot i samma mening. "Men nu gör det inte så ont och då kommer det väl inget mer blod mamma?" Jag har ibland en förmåga att göra mer skada än nytta med mina formuleringar... I samma veva vaknade Alvin och kom inknallandes till oss med en mjukisgroda under ena armen och sitt mjukislamm under andra, och han skulle då visa alla sina fötter (alla två ;-)), och fråga i ett kör om det kom blod från dom eller om dom hade somnat.

Fast, jag vill inte byta bort mina nätter mot något annat, det är rätt mysigt med två knattar i sängen.

Nu ska jag gå och diska efter mig. Och släcka och besöka toaletten och sedan planera för vad jag ska göra med mina alla lediga timmar mitt på dagen idag. Idag gör jag ingen 13-timmarstur, utan bara nio timmar, uppdelat på för- och eftermiddag.

Har monterat Marias tavla nu, och det blev skitfint. Tog en bild av den, men det gör sig inte rättvisa. Är fortfarande lite fundersam över om jag skulle ha valt canvastryck istället, men då hade jag fått spänna det själv, och jag tvuvlar på mina kunskaper i just canvasspänning. Som det är nu är det matt tryck (matta tryck blir ju bättre om man har en mörk bild, då man slipper alla reflexer och speglingar), monterat på papp (så den inte blir veckad och bucklig efter något år, eftersom jag inte använder någon glasskiva i ramen), och sedan satt i en ganska tjock, laserad träram (från exklusiva IKEA) och så givetvis ingen glasskiva i då. Det blev finfint, nu ska få se bilden vid något tillfälle. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0