Ny blogg.

Eller ja, designen i alla fall.

Om någon här är bra på HTML och kodning kan ni gärna få tala om för mig hur det kommer sig att jag pillat bort svarsfunktionen.

Nu har klockan blivit ett på natten, men jag fastnar här. Har grejat med bloggen, och sedan flyttat bilder från den ena disken till backupen. Sist jag gjorde det la jag alla mappar som kopior, vilket gör att jag sista mängden med mappar ligger på två ställen och tar plats. Och det är ju inte så lite bilder heller. Men jag har inte tid att sitta och manuellt gå igenom alla mappar, enklast vore om jag bara litade på när datorn sa att "det finns redan en mapp med namnet 2009-08-26, vill du ersätta den befintliga mappen med den nya?". Och jag törs inte klicka på ja. För tänk om det gått fel någonstans, så den nya mappen som ersätter den gamla är tom? Jag litar inte riktigt på datorer...

I morgon skulle jag egentligen varlit ledig. Men jag jobbar åt en kollega då, så ska hon jobba min fredagskväll. Tror vi ska ner på stn och fiak en stund, jag och boysen.

Föresten, ni som messat mig, jag har haft lite telefonstrul. Jag fattar knappt själv hur det hänger ihop, men jag råkade på en försäljare som prånglade ut en ny mobil på mig. En C901. Som jag fick ett nytt väldigt fördelaktigt (eller hur) abonnemang på. Men jag ville inte ha mobilen, så den skulle jag ge till Björn. Därför switchade dom nummer mellan telefonerna. Mitt nya nummer fick mitt gamla abonnemnag med dyr surf och telefoni. Och mitt gamla nummer fick mitt nya abonnemang, med mycket billigare surf. (det är all satans facebooksurfande och nyhetsläsande som gör mina månadskostnader så höga). Men det nummerswitchen genomfördes inte direkt, utan på natten. Och helt plötsligt fick jag massa mess i min nya mobil (vars SIM-kort då fått mitt gamla vanliga nummer) och eftersom jag inte hade några kontakter inlagda så är det bara en härva av inkomna mess med massa telenummer jag inte kan koppla ihop med några. Så sorry, jag försöker reda upp det där i morgon när jag bytt SIM-kort mellan mobilerna.

Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0