Loppismiss.

Jag missuppfattade det här med loppisen helt. Jag trodde att det var den sedvanliga bakluckeloppisen, som jag hade hört ryktesvägen. Sedan pratade Björn med sin pappa, och de kom fram till att loppisen som var, det var den innuti Amazon. Det skulle inte vara någon utanför.

Så jag gick in på innebandyklubbens sida, där stod ingenting om någon loppis. Inte heller på evenemangssidan på Flens hemsida. Då kollade jag Amazons hemsida, och mycket riktigt, loppis inomhus på lördagen, med förbokade bord. Jag hade ju inte bokat något. Besvikelse! Så vi ställde in planerna på att stå där och sälja.

Sedan åker jag en sväng under lördagens morgon, för att köpa lite frukostprylar. Och då står det fullt med bilar på Amazonplan. Gaaah! Besvikelse nummer två!

Sedan gick jag ner och pratade med några av försäljarna, och denna bakluckeloppis var extrainsatt. Inte konstigt att den inte fanns med på nätet.

Så jag vet inte om jag kan kalla det för att jag är snurrig, eller helt enkelt bara hade otur.

Suck i alla fall. Nu står hela källaren full med kläder, jackor och skor och jag vet inte var, när och hur jag ska orka få bort det.

 

Såg att det var loppis i Mellösa den 31:a, men just nu tappade jag lusten på allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0