Ledig till tre fjärdedelar.

Jag fick semester, lite i alla fall. På förmiddagen idag, och hela morgondagen. Ska jobba tre timmar ikväll, så jag tar ut komp på förmiddagen då jag inte kan dela semesterdagar/ta ut semestertimmar.

Det blev inget med att sälja några barnkläder, det visade sig att försäljningen var inomhus på Amazon, och inte bara baklucke-dropin som jag trodde. Jag hade fattat fel. Och inget bord hade jag bokat, så den 31 okt ska jag boka ett bord inomhus. Det är ganska bra, då hinner jag organisera kläderna mer.

Så helt plötsligt fick jag en ledig förmiddag. Björn skulle ha båda barnen med till Norkköping för lite inköp till traktorn, men nu behåller jag Alvin hemma. Det blir en lång resa för honom till Norrköping, dessutom får de knappt plats med två stora bilstolar och sedan vagnen i farfars Volvo.

Alvin och jag tar nog en prommis ner på stan, kollar pingskyrkans loppis och kanske går in på Amazonloppisen. Sedan får vi se vad vi gör. Kanske åker till P&M och tar med Sonya så får hon busa av sig lite.

I morgon får Alvin däremot följa med med till IKEA, förmodligen åker vi till Kungens Kurva. Och då blir Elis hemma med pappa, de ska börja gräva runt huset, och det kommer Elis gilla att vara med på.

Elis ringde till mig under mitt arbetspass igår, "mamma jobbar du eller har du slutat? när du kommer hem ska du åka och hämta pizza!". De hade missuppfattat min arbetstid, idag slutar jag sju mot normalt åtta, och de trodde tvärtom. Så det var trötta knattar som satt och väntade vid matordet när jag kom hem. Sedan hann jag inte natta Alvin, för han somnade i soffan medan jag borstade tänderna på Elis. Elis och jag kollade på en DVD med Iron Maiden, sedan väckte Elis mig vid tio-tiden och meddelade att han faktiskt ville fortsätta titta. Haha! Han är så kvällspigg och jag somnar alltid vid tv:n.

Just nu sitter pojkarna och äter varsitt torrt kex till "Boog & Elliot". De brukar få frukt när de ser tv, men frukten  var slut. Så jag skulle bre varsin smörgås, men brödet var mögligt. Kex med en ostskiva på då, tänkte jag. Men ingen ost hade vi. Snacka om fattig frukost. Så fort Björn gått upp åker jag till ICA och handla frulle. Jag brukar helghandla i slutet av veckan, men jag jobbade 11-timmars pass både onsdag och torsdag, och igår jobbade jag kväll och så blev det ju så brått hem direkt när de väntade på mig. 

Ska försöka få lite till skolan gjort också. Är hittills klar med Vård och Omsorg, Arbets miljö och Säkerhet samt Social Omsorg. Just nu håller jag på med Omsorg, ska validera det på torsdag. Om jag hinner ska jag även validera för Utvecklingsstörning, men det får jag se. Tror inte jag hinner förberede något till det. Ska bli så skönt när jag är klar.

Nehej, nu ska jag kika runt på lite bloggar innan jag byter om och åker. Hoppas ni får en fin dag vänner :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0