Jag får,

lite dåligt samvete när jag uppdaterar dåligt. Men det senaste dagarna har jag varit så trött att orken inte funnits. Jobbade delad tur i onsdags, och var däremellan på banken.

Vid närmare eftertanke tror jag att jag uppdeterade fotobloggen, så lite hann jag. Tillbringade även en halvtimme på ellos.se, där jag hade en gäng jag ville beställa. Lite gardiner och kjolar och sådant. Men det slutade med att jag somnade ett flertal gånger, så det blev ingenting av med beställandet.

I torsdags jobbade jag också delad tur, skola däremellan. Validerade för Social Omsog och Arbetsmiljö, men det gick sådär. Vi har inte fått en enda bok ännu, och då känns det inte lika illa om man inte blir nöjd. Det är ju ändå bara G jag vill ha i allt, så jag blir klar snabbt. Hann köra mormor till vårdcentralen för provtagning och handlade åt henne på min lunch mellan 12-13 också.

Och igår jobbade jag till halv fem, sedan hämtade jag medicin och handlade mat åt mormor. Och så mötte jag upp Björn, tog barnen och vi var och hyrde film (som jag sov igenom) och köpte lördagsgodis.

Vi åt dessutom världens godaste middag: plankstek! Och hemmagjord bearnaisesås. Det är så fruktansvärt gott med egengjord, förskräckligt mickligt och ingenting jag skulle göra varje kväll, men när vi är två som lagar mat kan det fungera. Barnen älskar sådan sås, Alvin kan äta med sked direk ur kastrullen. Fast, 205 smör till 2 pers, ingenting man bör äta ofta. Tur att det är krångligt att göra.

Nu ska jag kolla en ytterligare gång på ellos.se, jag vill ha lite höstnytt till köket och matrummet, lite gardiner i alla fall. Men jag är så snål när det gäller gardiner, jag tycker allt är dyrt.

Barnen ligger i soffan och ser Rorri och jag själv pimplar kaffe. En alldeles vanlig lördagsmorgon alltså.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har hittat gardiner på Tradera flera ggr, som är billiga och bra. Tycker också att det är onödigt mycket pengar annars. :)

2009-09-13 @ 20:49:20
URL: http://willman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0