Fullt ös,

medvetslös. Nä, riktigt så illa har det inte varit. Men jag har hunnit mycket idag. Barnen hjälpte mig bära upp delar av spjälsängarna på vinden. Det är ju över ett halvår sedan Elis bytte säng, men hans och Alvins gamla spjälisar har stått isärplockade i hallen och tagit plats. Sjukt vad hemmablind man blir. 

Städade även källaren, dammsög och våttorkade. Det händer kanske en gång om året. Jag är bara i källaren när jag behöver toalett/hushållspapper/krukor/tvätta. Men numer har vi ju ingången där, och nu blir man påmind om hur smutsigt det är där nere. Så golven och trappen fick sig en omgång. Det är bara målad betong där nere, så barnen kunde hjälpa till med moppningen, vilket sysselsatte dom en stund. Sedan dammade jag och dammsög väggarna (som släpper sjok av färg bara man andas där nere). Lite trasmattor på golven och allt instoppat i skåpen och hel plötsligt blev det fint där nere.

När det var färdigstädat gick vi en tur på stan, hälsade på David och Louise, och handlade lite. Barnen somnade när vi var hemma igen, och då hann jag börja med tväten, som jag inte hann så långt med innan det var dags att flytta över två sovande knattar till bilen. For och hämtade mormor och D&L och sedan mötte vi upp Björn hos pappa & mamma där vi blev bjuda på grillat. Mormor bjöd, och P&M stod för jobbet med grillning.

Nu har jag bäddat rent och plockat med ren tvätt, men ska kolla Tradera lite en stund innan jag somnar.

I morgon jobbar jag 8-12, sedan tandläkaren och efter det leeeeidg. Ons - tors blir grymt sega, delade turer båda jäkla dagarna. Suuuuck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0