Filmklubb.

Igår var jag på filmklubben. Maria Larssons eviga ögonblick. Den var bra, mycket tänkvärd. Det jag gillar med filmklubben är att jag får se filmer som jag annars aldrig skulle hyra själv. Än mindre få Björn att se. Dessutom jobbar jag under visningen, vilket gör det ännu lättare att fokusera på att vara skärpt och inte sitta och tänka på annat. När jag och mamma gick förr om åren somnade jag hela, hela tiden. Men jag var ju i och för sig gravid då, varje gång jag satt stilla somnade jag.

Innan dess jobbade jag till tolv, och satt sedan på jobbet och skrev klart min arbetsmiljö. Sedan handlade jag, gick hem och lagade mat och städade lite innan jag gick tillbaka till jobbet.

Idag skulle jag ha skjutsat mormor till Katrineholm, men sedan insåg vi att mamma hade lättare att göra det då hon inte hade ågon tid att passa. Så helt plätsligt blev jag ledig fram till mötet efter lunch. Barnen ska lämnas elva, ringde och ändrade till en senare tid nu när jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0