Det var då ett jäkla gnäll.

Jag brukar inte gnälla.

Jag är nog ganska välsmord, eftersom jag sällan yttrar mig om livets negativa skeden. Eller om mina krämpor. Eller om mitt tyckande och tänkande.

Men en sak som jag kan gå i taket över är Allt Jävla Gnällande. Åter och åter igen.

Tror man att man blir intressantare bara för att man gnäller, gnisslar och beklagar sig om allt som är så jävla illa? Kompisar som inte passar. Barn som är sjuka. Skitsnack. En själv som är sjuk. Och igen. Jobbigt med skolan och fan vad trött man visst var och gud vad tråkigt allt är just idag och kan ingen hitta på något åt mig?

Hur orkar folk?

Ta nu inte åt er kära vänner, det är ganska få personer i min vänkrets som gnäller såhär. Men fejjan är fullt av dom.

Man får tycka synd om sig själv ibland. Man får gnälla av sig om barnen är jobbiga.

Det jag retar mig på är när det inte finns något annat att skriva. Man måste skriva om allt som inte passar, för det har blivit ens image.

Förstår ni hur jag tänker?

Jag kan visst gnälla. Jag gör ju det just nu. Men jag behöver det inte för att må bra, jag behöver inte folk som tycker synd om mig. Inte nu, och inte när jag är sjuk/trött/barnen inte vill sova etc. Mina gnällinlägg bör vara tämligen lätträknade.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hjälp! Nu känner jag mig nästan träffad. :/ Vet med mig att jag brukar gnälla, men det är oftast med glimten i ögat, hoppas jag. Har aldrig tänkt på att folk kan störa sig på sånt. Nu utgår jag inte ifrån att du syftar på mig i ditt inlägg, men det gav mig en tankeställare. ;) Oftast skriver jag (facebookstatus/blogg) om det som råkar vara aktuellt just för tillfället, och för det mesta så skriver jag just när ungarna somnat eller lugnat ner sig efter en hektisk timma. Då blir det lätt lite gnälligt från min sida om det varit en jobbig nattning. Jag gnäller nog rätt mycket överlag. Jag är ingen superpositiv person i grunden, ha ha ha. :) Men jag ska försöka tänka mig för, det är ju rätt påfrestande för ens närmaste när man är neggo hela tiden. tack för ögonöppnaren. :)

2009-09-30 @ 21:11:41
URL: http://willman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vet du Sara, jag förstod nog att du skulle ta åt dig, men jag syftade absolut inte på dig :-). Du gnäller ju om sådant jag själv skulla kunna gnälla om, om barnen vägrar somna eller när det är jobbigt om alla är sjuka.



Men ofta när jag loggar in så dröser det av inlägg, alltid samma personer, där det står hur sjuka de är, diagnoser, läkarbesök, hur jobbig tillvaron är, whatever.



Det är ju egoistiskt av mig att reta mig på det, det är ju lätt att hoppa över.



Men precis som alla quiz, pokerskit och mafiaprylar så är det ju inte en användare, utan så många som skriver och hela skärmen fylls av det.



Och jag retar mig :-P

2009-10-02 @ 08:11:42
URL: http://hannasfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0