Snart åka.

Snart ska vi till dagis. Jag har semester idag och i morgon, enligt schema skulle jag jobba delad tur och det funkar ju inte när inte Björn är bortrest. Så då är jag leeedig istället. Barnen skulle ha gått heldagar på dagis, men jag kortade ner det till halvdagar idag och i mrogon. De har temadagar både idag och i morgon, vilket är lite extra kul för dom. Och då passar det perfekt att jag sitter med lite plugg på förmiddagen.

Fast jag får dåligt samvete över att lämna barnen när jag är ledig. Jag få ju lämna dom för att plugga, men det känns så, ja. Egoistiskt. Trots att jag vet att killarna har det bra där.

Jag har aldrig haft mina barn på dagis och varit ledig. Sk."15-timmarsbarn" har mina aldrig varit. Så jag är inte van vid känslan av Barn på dagis och inte jobba.

Jag har dessutom aldrig lämnat dom en endaste gång för att hinna med skolan, jag tycker dom är där så mycket ändå eftersom jag jobbar typ alltid, och skolarbete kan jag hinna med mellan mina delade turer eller på kvällarna. Men nu har jag halkat lite, så jag måste komma ikapp min tidsplan.

Nu ska jag kasta i en maskin tvätt och sedan montera på galonisar/raggsockor etc. Vi har haft en himla lugn och skön morgon här hemma. Sov till sju, sedan frukost och nu en film.

Kanske hörs under dagen om jag tar en paus i skrivandet.

Kram på er vänner :-)



Jag har glömt att tala om vad det är jag köpt för något. Blir ni förvånade om jag säger att det är ett nytt objektiv? Ett fast 50mm Nikon. Autofokusen skulle vara bättre än det 90mm Tamron jag har, och du milde vilken skillnad det är! På fotobloggen finns det två nya bilder som är tagna med det. Ni kanske inte ser någon skillnad, men jag  märker ju själv att det är mer lättjobbat än tamrons fasta 90 mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0