Slömorgon.

Jag sitter med ansiktsmask. Det var länge sedan. Är så torr i hyn, det riktigt svider och stretar. Det är för att det blivit kallt ute.

Hoppas bara ingen ringer på dörren. Eller, den enda som brukar komma är en halt finsk granne. Han kan knappt ingen svenska, men han brukar lämna veckogamla METRO som han "inte betalat krona för". "Det är humor" säger han och syftar på serierna.

Men jag blir alltid lika rädd när han kommer och bankar på. Numer kan han inte knacka på dörren. Inte heller altandörren, vi har ju en vallgrav runt huset nu.

Men han brukar banka på ytterdörren med sin krycka.


 Haha, stackars Alvin. "Vad gjorde du?" sa han när han såg min ansiktsmask. "Det är en ansiktsmask" sa jag. "Vaffö har du an-sik-s-mask på nasan mamma?"

Han är så gullig.

Igår fick jag höra något som gjode mig så glad. När jag hämtade barnen på dagis mötte Alvin mig och skrek "-Mamma!!" *spring-spring* Sedam klappade han min sjal och sa "Vad fin du är!".

Visst blir man glad av att höra sådana små saker?

Underbara lilla kille.




Nu ska jag måla naglarna och sedan klä barnen. Vi ska till dagis till elva. Men innan dess tänkte jag plocka ur bilen, alla kläder och skräp som har en förmåga att samlas där.

Sedan ska jag på möte och efter det utvecklingssamtal med chefen. Kanske, kanske hinner jag ut och fota en stund också. *hoppas*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0