Sen nattning.

Ja, barnen var skittrötta när Björn kom med mat. Halv nio var hon, jag fick bära Alvin för han var så ledsen. Då hade jag försökt ringa Björn sedan halv åtta, för att meddela att jag skulle ge barnen lätt kvällsmat och sedan lägga dom. Men när jag inte fick tag i honom...

Fast de åt så bra och var glada hela tiden. Elis fick gå och sätta sig vid tv´n direkt han var klar, och Alvin blev så lycklig när jag sa att han skulle borsta tänderna och sedan få lägga sig. Sedan jag plockade fram ljusen i sovrummet älskar han att ligga där. Han kryper ner och vill ligga och titta på allt som brinner och alla små skuggor.

"Mamma, har vi det mysigt?" frågade han när vi precis hade lagt oss.
"Jaa, det tycker jag verkligen!" svarade jag.
"Näää, mamma tycker det mysigt. Alvin tycker det inte mysigt" sa han med ett flin.

Men känner jag dom rätt blir det en lika morgon som vanligt. Kanske en tigigare lunchlur om de ligger efter med sömn. Å andra sidan är det inte sjukt länge att vara upp till nio, (klockan var bara kvart i nio när jag la mig med Alvin). Men barnen har vant sig med att hoppa i säng till halv åtta varje kväll, och det ger sig till känna både på morgonen och kvällen numer.

Är fortfarande glad över att det blev så fint i sovrummet. Men ahh, ni kan ju få se bild. Lägger en på bildbloggen om en liten stund när jag tankat in dom. Har ändå inga planer på att lägga mig bums. Fast jag har fått en fototidning som lockar, så sådär alldeles jättelänge tänker jag inte sitta här.

Hoppas ni alla få en trvlig helg, det tänker jag ha :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0